forums

TNT Basic Forums > Programming Q&A
RPG Games
< Last Thread     Next Thread >
Author
Thread        Post A Reply

10-18-2003 19:18

Posted by:
Shinigami

Click Here to Email Shinigami   Find more posts by Shinigami

Hi everybody !
I would like to know if I can make Rpg games with TNT Basic.
I am french and I don't speak english very well, sorry.

a+
shinigami

10-18-2003 19:27

Posted by:
Shinigami

I have forgive to precise, I would like to make a Action Rpg.
A game like Secret of mana. (but with charatcers and scenario from me of course ;)).

10-18-2003 19:29

Posted by:
MapMaker

Click Here to Email MapMaker   Find more posts by MapMaker

Sure Can

You can do alot of different kind of games with TNT, RPGs is one of them. I would recommend a top - down game, other kinds are alot more complicated.

10-19-2003 00:35

Posted by:
someone

Click Here to Email someone   Find more posts by someone

Bonjour, il est possible de faire des RPG comme des jeux d'action. TNT inclut un éditeur de map très pratique et vous pouvez programmer le reste. Je suis surpris que personne n'ait encore programmé de RPG dans TNT ( du moins à ce que je sache ) ...

>Hi, it is possible to create both action games and RPGS in TNT. TNT includes a very
> useful map editor too, and the rest of the rpg can be easily written with code. I'm
> surprised there is still no RPG game available made in TNT ( as far as I know )...

10-19-2003 01:37

Posted by:
matteo

Click Here to Email matteo   Find more posts by matteo

yeah, it would be cool for some group work.

10-19-2003 11:59

Posted by:
Shinigami

Justement,
moi je voudrais bien créér un action RPG (c a dire que l'on se bat a la maniére Zelda, et quand on monte de niveau on peut augmenter soit la force, l'inteligence, l'agilité etc...)
mais bon déja que je ne connais pas grand chose au basic (je suis en train d'aprendre en se moment comment s'en servir, mais g un peu du mal). Surtout que je dois travailler (étant donné que j'ai doublée ma 2nd) assez souvent se qui me laisse peu de tps pour commencer le jeu. Si quelqu'un veut m'aider que se soit au niveau du scénario, des graphismes, de la musique ou tout autre genre de choses, il/elle est le bienvenue.
a+
shinigami

10-19-2003 13:50

Posted by:
someone

PS This guy's asking for help ( I'm translating his request because I'm almost the only one to speak french on these forums )

Ce type de jeu est possible à faire. Lee BASIC n'est pas très comliqué à apprendre, mais vous ne devez pas vous imaginer que vous travaillerez dans un éditeur de niveaux. Apprendre à programmer peut être frustrant par moment. je peux vous vous aider avec le BASIC et je peux créer des musiques. C'est ce pour quoi je suis le meilleur. Vous pouvez downloader des musiques sur mon site web www.silvernetwork.net/~asond/ . Bonne chance!

10-19-2003 13:50

Posted by:
someone

je voulais bien sur dire des exemples de musiques qui montrent ce que je peux faire.

10-19-2003 14:14

Posted by:
Shinigami

Ok mecri pour ton aide, et merci pour avoir translaté mon message en anglais ;).
je pense que j'irai voir ton site pendant les vacances.
a+
shinigami

10-19-2003 22:47

Posted by:
someone

E-mail moi à asondsoft@hotmail.com si tu as besoin d'aide ! ( Quand j'ai commencé à programmé je ne parlais presque pas l'anglais et j'avoue que j,aie pas mal roché avec la documentation en anglais! je devrais peut-être la traduire un jour: il y a de plus en plus d'utilisateurs français de TNt )

10-20-2003 00:33

Posted by:
eekaydee

Click Here to Email eekaydee   Find more posts by eekaydee

quote:
I'm
> surprised there is still no RPG game available made in TNT ( as far as I know )...

Just a little longer...
I'm getting there with my engine, though I still don't know what my plot will be.

10-20-2003 12:32

Posted by:
mark_667

Click Here to Email mark_667   Find more posts by mark_667

linguistics/linguistique

Try using googles' language tools http://translate.google.com/translate_tsome times it makes a few slight mistakes, but is otherwse very good and you can always translate it back if you're not sure. And I don't believe Matteo is the only french speaker on these boards (Danlab?), as you quite rightly said there are more and more french people using TNT now.

Essai à l'aide des outils de la langue des googles http://translate.google.com/translate_tsome il fait quelques légères erreurs, mais est otherwse très bon et vous pouvez toujours le traduire en arrière si vous n'êtes pas sûr. Et je ne crois pas que Matteo est le orateur français sur ces panneaux (Danlab?), comme vous avez tout à fait correctement dit il y a de plus en plus plus français utilisant TNT maintenant.

10-20-2003 15:08

Posted by:
someone

only a few mistakes????? looks like you can't read must french because... ;)

>>
Essai à l'aide des outils de la langue des googles http://translate.google.com/translate_tsome il fait quelques légères erreurs, mais est otherwse très bon et vous pouvez toujours le traduire en arrière si vous n'êtes pas sûr. Et je ne crois pas que Matteo est le orateur français sur ces panneaux (Danlab?), comme vous avez tout à fait correctement dit il y a de plus en plus plus français utilisant TNT maintenant.
>>

reads:

Try with the help of the tools of the tongue of the googles. It makes some minor mistakes but is otherwse very good and you can translate it behind if you're not sure. And I'm not sure Matteo is the only french orator on these panels. etc etc etc...

10-22-2003 10:27

Posted by:
Shinigami

Euh
I have try this link, but the page make "Not found".
a+
shini

10-22-2003 12:47

Posted by:
mark_667

Click Here to Email mark_667   Find more posts by mark_667

Maybe I should just stick to programming languages ;)

10-22-2003 14:07

Posted by:
Shinigami

It does no make nevertheless badly error.
(I speak about the software of translation).

- Il fait quand même pas mal d'erreurs.
(Je parle du logiciel de translation).
a+

10-22-2003 22:49

Posted by:
someone

>
it does no make nevertheless badly error.
(I speak about the software of translation).
>

This means: it makes many mistakes anyway.

My opinion: don't trust google language tools ;)

10-23-2003 09:53

Posted by:
Shinigami

C'est vrai qu'il est assez médiocre. J'ai éssayé pas mal de phrase simple de l'anglais au français, et la traduction est vraiment trés différentes de ce que je connais.

All times are GMT        Post A Reply

Forum Jump:
< Last Thread     Next Thread >

< Contact Us - TNT Basic >